כל האמת על רפורמת ביטוחי הבריאות שבדרך

אני לא יודעת אם עודכנתם בנושא אבל ב-1 למאי החיים שלכם עומדים להשתנות. רפורמת ביטוחי הבריאות שיזמה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון עתידה להיכנס לתוקף במטרה לעשות סדר בכל נושא הביטוחים, ליצור פוליסה בסיסית אחידה לכולם ולמנוע כפל ביטוחים במקומות שונים.

על פניו זה נשמע ממש טוב, ברפורמה החדשה כולם יקבלו את אותה פוליסה בסיסית ויוכלו להוסיף כיסויים נוספים על פי שיקול דעתם במטרה לעודד תחרות בריאה בקרב החברות הקיימות בתחום. בפועל המצב מאתגר יותר ומכיל לא מעט חסרונות עבורכם, האנשים שלמענם יצרו את הרפורמה הזאת.


אז למה בעצם כדאי לעשות ביטוח פרטי דווקא עכשיו?

הכוונה טובה הביצוע פחות

נכון שהמחשבה לאחד את חבילת הבסיס היא טובה וראויה להערכה, אבל הפועל היוצא של הרפורמה שתגיע הוא הפוך – במקום שתהיו מסוגלים לבחור את החבילה המתאימה לכם ביותר, על פי המצב הספציפי שלכם והנושאים החשובים לכם, מהרגע שהרפורמה תיכנס לתוקף לא תוכלו לעשות זאת יותר ותיאלצו לרכוש "בלוק" של כיסויים שאת חלקם אתם כנראה בכלל לא צריכים. במילים אחרות, תצטרכו לקחת את מה שנציגי המדינה החליטו שמתאים לכם.

לשם ההשוואה, זה בדיוק כמו שמישהו אחר יחליט שמהיום אתם צריכים לשתות רק חלב רגיל בקפה שלכם ואתם בכלל רגישים ללקטוז וצריכים לשתות חלב סויה. כיום, ברכישת ביטוח פרטי אתם יכולים לבחור את חבילת הבסיס המתאימה לכם ולתפור אותה בדיוק לפי מידתכם ובהתאם לצרכים הממוקדים והרלוונטיים ביותר שלכם. כל זה עתיד להשתנות בתחילת מאי עם כניסת הרפורמה.


מה לגבי המחיר?

פוליסת הבסיס במסגרת הרפורמה מסתמנת כיקרה יותר ב-30% מהפוליסות הנוכחיות בביטוח הפרטי. נכון, חלק מהמטרות של המדינה הן גם לחסוך לכם עלויות אבל איך נאמר? חברות הביטוח לא הקימו קול התנגדות מיוחד כנגד המהלך וזה די מראה שהן לא חשות מאוימות מהשינוי הצפוי. לעומת זאת, אם תעשו עכשיו ביטוח פרטי תוכלו לחסוך עלויות כי תרכשו את מה שאתם באמת רוצים וצריכים באופן יעיל וממוקד.

איכות חיים

בואו נעשה רגע סדר. לכל אדם בישראל יש ביטוח בריאות מטעם המדינה (מס הבריאות שכולנו משלמים), ביטוח בריאות מטעם קופות החולים ובמידה והוא בוחר גם ביטוח בריאות פרטי לסגירת המעגל. ישנם לא מעט אנשים המסתפקים בביטוחי קופות החולים וזה בסדר גמור, רק חשוב לי שתבינו שביטוח פרטי לא מגיע במקום ביטוח קופות החולים או "מכפיל" אותו לשווא אלא משלים אותו לטובת רוגע מלא שלכם ואיכות חיים עצומה. במה זה מתבטא? ובכן, בהכל.


תרופות: במסגרת ביטוחי קופות החולים תקבלו רק תרופות שנכנסו לסל הבריאות, במסגרת הביטוח הפרטי תקבלו את כל התרופות הקיימות, כולל תרופות מצילות חיים או מאריכות חיים (במקרה הצורך מקבלים גם אישורים חריגים).


השתלות: אין באמת מה לדבר או לצפות להשתלות במסגרת ביטוח קופות החולים אבל במסגרת הביטוח הפרטי התהליך הוא אחר ובעיקר, מהיר וגמיש יותר.

ניתוחים: במסגרת ביטוחי קופות החולים תאריך הניתוח יכול להיות גם בעוד חודשים ולא תוכלו לבחור רופא שאינו עובד עם קופות החולים. במסגרת הביטוח הפרטי הניתוח יתרחש בתוך ימים ותוכלו לבחור רופא מתוך רשימה ארוכה ויוקרתית.


שירותים אמבולטוריים (כל מגוון השירותים הרפואיים שאנו זקוקים להם בשגרה, שאינם דורשים אשפוז): במסגרת ביטוחי קופות החולים התורים יהיו חודשים קדימה ובמסגרת הביטוח הפרטי המענה שתקבלו יהיה מהיר ובתוך ימים.

אין ספק שכולנו שואפים לאותם דברים בסיסיים בחיים – להיות בריאים ושמחים יחד עם בני המשפחה והאנשים האהובים עלינו, לצחוק, ללמוד, להגשים, לעשות, ליהנות ובעיקר לחיות חיים מלאים ומספקים.

הרפורמה החדשה עמוסה בכוונות טובות אבל גם בחסרונות שיעלו לכם בזמן ובכסף ולכן, ההמלצה שלי היא חד משמעית – במידה ואין לכם כיום ביטוח פרטי או שיש לכם אחד אבל אתם רוצים למטב ולשפר את תנאיו, צרו עימנו קשר לבדיקה ללא עלות עוד היום, לפני שהרפורמה מתחילה. כך תקבלו את המתנה הגדולה והחשובה מכל בתחום הזה – שקט נפשי אמיתי ואת האפשרות לבחור, אבל באמת.

איתנו, הכסף שלכם שווה יותר. השאירו פרטים ונחזור אליכם:

שתפו את הטיפ:

דילוג לתוכן